Het Algemene East Topic!

Atlantic, Northeast & Southeast Divisions

Moderators: Savi, Jules

Re: Het Algemene East Topic!

Berichtdoor Jules op wo 10 maart 2010, 21:39

HAHAHAHAHA!

*maakt vast ruimte voor alle omdat-ie-een-Penguin-is-opmerkingen*

Cooke wordt NIET geschorst voor deze hit. Ik herhaal; geen enkele schorsing.

Misselijkmakende beslissingen. Hunting season has been opened, boys. Let's get 'em.
Afbeelding
Jules

Berichtdoor Wilko op do 11 maart 2010, 01:45

Uiteraard heeft Cooke zeker wel een negatieve reputatie op dit gebied, maar lees eerst hier de officiële verklaring;

In explaining his decision, NHL senior vice president of hockey operations Colin Campbell said that the ruling was based on consistency involving similar incidents. Philadelphia's Mike Richards was not suspended for a similar hit on Florida's David Booth last October, so using that as precedent, Cooke was not suspended either.

"No one likes when a player like Marc Savard goes down the way he did. No one likes when a player like David Booth goes down the way he did. But we have to be consistent," explained Campbell.

"I know Matt Cooke is a repeat offender, he's been suspended twice in the last year. I can't suspend Matt Cooke for being a repeat offender, I have to find a reason. Right now our rules say that shoulders to head are legal.

Maw ze volgen gewoon de huidige regels, maar die zijn niet afdoende... Wat dat betreft is de NHL dus wel consequent en niet partijdig ofzo. Maar dat dergelijke acties onbestraft blijven is wel echt beschamend...

Ik hoop op een definitieve spelregel wijziging voor komend seizoen, voordat er straks doden gaan vallen..

Jules schreef: Hunting season has been opened, boys. Let's get 'em.

Jules, ik respecteer je mening, maar zo'n uitspraak kan ik onmogelijk begrijpen... is iedereen Bertuzzi/Moore nu alweer vergeten?
Wilko
Beheerder

Berichtdoor Jules op do 11 maart 2010, 03:00

Ik ben er niet voor, absoluut niet, maar dit gaat gewoon gebeuren. Blijkbaar is de NHL zo traag dat ze zelf kunnen zeggen dat ze dit jaar nog geen straf hiervoor uitdelen maar volgend jaar wel... uhm, voer zoiets aub meteen in, want zo komen spelers in gevaar. Boston verliest zijn beste center en volgende week denkt een speler in een game tegen de Penguins "hé, kijk, Crosby in gevaarlijke positie, eens even mijn schouder tegen zijn hoofd zetten".

Ik bedoelde te zeggen, dat de NHL het jachtseizoen voor geopend heeft verklaard door een gebrek aan actie en schorsing, niet dat ik dat soort incidenten of represailles goed praat. Absoluut niet zelfs.

Hoe kun je nu iets niet bestraffen, omdat je het vorige maand ook niet, want er zijn nog geen regels voor. Iedereen ziet dat het link is, dat het met opzet is... en toch grijpen ze niet in. Onvoorstelbaar.
Afbeelding
Jules

Berichtdoor Wilko op do 11 maart 2010, 14:55

Ik hoop dat de spelers professioneel genoeg zijn en zich niet tot zoiets gaan verlagen, maar ik ben het wel met je eens dat de NHL hier had in moeten grijpen... het signaal dat je afgeeft als league aan zowel fans als spelers is helemaal verkeerd... :x
Wilko
Beheerder

Berichtdoor Blue @ngel op do 11 maart 2010, 15:55

Wilko schreef:Ik hoop dat de spelers professioneel genoeg zijn en zich niet tot zoiets gaan verlagen, maar ik ben het wel met je eens dat de NHL hier had in moeten grijpen... het signaal dat je afgeeft als league aan zowel fans als spelers is helemaal verkeerd... :x

Volgens de regels kunnen ze 'm ook helemaal niet schorsen, aangezien het geen illegale hit is. Uiteraard is het geen sterk signaal, maar de league kan toch ook moeilijk tegen z'n eigen regels ingaan?

Ik zei het al, als ze hem schorsen en Richards niet maken ze zichzelf ook belachelijk
Afbeelding

"This is the time when heroes are crowned, where legends are born."- Alex Burrows
Blue @ngel

Berichtdoor Wilko op do 11 maart 2010, 16:22

Blue @ngel schreef:
Wilko schreef:Ik hoop dat de spelers professioneel genoeg zijn en zich niet tot zoiets gaan verlagen, maar ik ben het wel met je eens dat de NHL hier had in moeten grijpen... het signaal dat je afgeeft als league aan zowel fans als spelers is helemaal verkeerd... :x

Volgens de regels kunnen ze 'm ook helemaal niet schorsen, aangezien het geen illegale hit is. Uiteraard is het geen sterk signaal, maar de league kan toch ook moeilijk tegen z'n eigen regels ingaan?

Ik zei het al, als ze hem schorsen en Richards niet maken ze zichzelf ook belachelijk

Idd, de regels kloppen gewoon niet... Op TSN staat nu dat tijdens de GM meeting in Flroida van de afgelopen dagen er een voorstel is gedaan om (vanaf volgend seizoen) alle headshots te bestraffen, maar door slechts een minor/major penalty... en de NHLPA is al min of meer akkoord gegaan volgens Brendan Shanahan die erbij was als afgevaardigde.... pfft, als ik dan zie hoe mooi het hockey was op de OS in Vancouver van dit jaar (ook fysiek), dan begrijp ik sommige dingen in de NHL gewoon echt niet :?
Wilko
Beheerder

Berichtdoor Jules op ma 15 maart 2010, 02:17

http://www.youtube.com/watch?v=SHeh3tyUL10

WTF Downie? WTF?!

Volgens mij hebben sommige ijshockeyers echt zaagsel in hun kop. Dit is gewoon doelbewust de knie van Crosby klemmen en proberen te ontwrichten en daarna de vermoorde onschuld spelen... wat een aap. Dit is wat mij betreft echt 20 games waard.

Als dit geen "intent to injure" is, dan weet ik het ook niet meer.

Hier nog even een gruwelijk plaatje:

Afbeelding

Hoop dat Sid oké is, dit zou wel een hele rotte manier zijn om geblesseerd te raken.
Afbeelding
Jules

Berichtdoor Wilko op ma 15 maart 2010, 02:51

Wtf is er toch aan de hand met al die smerige overtredingen de laatste tijd... tijd om aan de noodrem te trekken en eens serieuze straffen uit te delen imo (en niet alleen aan Downie)
Wilko
Beheerder

Berichtdoor Jules op ma 15 maart 2010, 02:54

Het wordt gewoon steeds gekker. Een vuile bodycheck zien we al jaren, maar dit slaat toch gewoon weer alles? Werkelijk secondes na de actie legt Downie gewoon Crosby in een beenklem met geen enkel ander doel dan hem echt hevig te blesseren... tjongejonge, waar is het respect onderling gebleven?
Afbeelding
Jules

Berichtdoor Amonte78 op ma 15 maart 2010, 10:13

En gisteren liet Ovechkin weer eens ziet dat het eigenlijk een onzettend smerig ventje is. Meneer geeft Brian Campbell van de Hawks een compleet onnodige check, waardoor Campbell waarschijnlijk z'n sleutelbeen gebroken en een paar ribben beschadigd heeft. Die zien we waarschijnlijk niet meer terug in het reguliere seizoen. En achteraf is Ovechkin zich weer van geen kwaad bewust :x
Trouwens alweer de 3e game misconduct dit jaar...
Afbeelding
Amonte78

VorigeVolgende

Keer terug naar Eastern Conference